Bygning, Ventilasjon og Vedlikehold
Jeg har problemer med vannrør eller avløp.
Alle rørsystemer i den enkelte leilighet er seksjonseiers ansvar, derfor vil lokale tilstoppninger og lekasjer måtte utbedres av den enkelte seksjonseier. Ved lekasjer anbefales det å kontakte autorisert rørlegger. Ved tilstopping av en enkelt vask kan en prøve å åpne vannlåsen under vasken for å se om denne er tett. hjelper ikke dette så anbefales det å kontakte rørlegger. Sameiet har ansvar for rørnettet fram til den enkelte seksjon sitt påkoblingspunkt og vil derfor være ansvarlig for å utbedre feil fram til disse.
Jeg har problemer med varmtvannsbereder.
Varmtvannsberederen tilhører den enkelte seksjon og er seksjonseiers ansvar. Kontakt derfor en autorisert rørlegger for vedlikehold eller utskifting av denne.
Jeg har problemer med dører og vinduer, hva gjør jeg?
Har du kun problemer med at døra går litt treigt eller bråker så kan du prøve å smøre opp hengslene med en dertil egnet smøremiddel. Er døra skeiv eller vanskelig å lukke så må nok karmen eller døra justeres. Dette vil en litt hendig person klare selv, ellers anbefales det å kontakte Nordan eller en snekker. Alle dører og vinduer til sameiet er levert av Nordan, de er behjelpelig både ved service og utskifting Ved utskifting av dører og vinduer må det huskes at alle fasadeendringer skal godkjennes av styret.
Kjøkkenvifta bråker, hva gjør jeg?
Dette kan skje om det er for dårlig tilluft inn i leiligheten. Test om den bråker mindre med et vindu åpent, gjør den det så sjekk at ventilene over vinduene er åpne og ikke fylt med støv og skitt.
Kjøkkenvifta mi virker ikke lengre, hva gjør jeg?
Kjøkkenvifta er en del av den enkeltes leilighet og må således repareres på eiers regning. Bestilling av service på vifter gjøres hos Bravida AS.
Eksterne kontakter
Hvem administrer de 2 bilene som står i garasjen?
Trondheim Bilkollektiv har 2 biler stående i garasjen til Ilsvika Garden. Ta en tur innom Trondheim Bilkollektiv sine nettsider for å se priser.
Hvor er sameiet forsikret?
Vi har fra 06.11.2014 Byttet forsikringselskap til IF. IF Skadeforsikring Polisienummer: SP868597
Hvem leverer TV og Bredbånd
Sameiet inngikk ny kollektivavtale med Telenor om levering av bredbånd og underholdning (TWE). I 2022 fikk sameiet installert fiber i hver enkelt leilighet. Den kollektive delen av avtalen trekkes på sameiets fellesutgifter. Avtalen følger leiligheten ved kjøp og salg. Det betyr at utstyr må være i leiligheten når man flytter. Det er viktig at eier/utleier tar kontakt med Telenor sin kundeservice på 09000 når ny beboer flytter inn i leiligheten slik at man får omregistrert abonnement i sitt navn. Man kan da styre og administrere sitt abonnement i mine sider på www.telenor.no/minesider og fordi tilleggstjenester som: bredbåndsforsterker, dekoder nr 2 og flere poeng blir fakturert beboer utenfor den kollektive fakturaen som går til sameiet.
Hvem er forretningsfører?
TOBB - TRONDHEIM OG OMEGN BOLIGBYGGELAG
Krambugata 1
7011 Trondheim
www.tobb.no
E-post: hea@tobb.no
Forsikring
Hvor er sameiet forsikret?
Vi har fra 06.11.2014 Byttet forsikringselskap til IF. IF Skadeforsikring Polisienummer: SP868597
Må jeg ha egen innboforsikring?
Ja, sameiets forsikring dekker bare bygningsmassen, ikke eiendelene i hver enkelt leilighet.
Nøkler/nøkkelkort
Jeg har mistet nøkkelene til leiligheten min, hva gjør jeg?
Nøkler og innlåsingsassistanse administreres av vår forretningsfører TOBB. For innlåsingsassistanse ring tlf. 916 45 956. Utrykningskostnaden på kr. 500,- eks. mva. faktureres direkte til beboer.
For å bestille ny nøkkel bruker du dette skjemaet.
Jeg har glemt PIN-koden til nøkkelkortet mitt, hva gjør jeg?
Send oss en epost med leilighetsnummer, kortnummer og ønsket PIN-kode så ordner vi det. Vi gjør oppmerksom på at det ikke er mulig å ha forskjellig PIN-kode på kort tilhørende samme leilighet.
Jeg har mistet nøkkelkortet mitt, hva gjør jeg?
Det er viktig at vi får sperret kortet, send oss en e-post med kortnummeret på kortet (eller på det/de kortet/kortene du ikke har mistet) slik at vi får sperret det. Gi samtidig beskjed om du ønsker nytt kort.
Parkering
Jeg har leid ut parkeringsplassen min, skal noen ha beskjed om dette?
Ja, send oss en epost med informasjon om navn og leilighetsnummer på den som leier parkeringsplassen.
Hvor kan jeg parkere?
Enkelte leiligheter har egen plass i parkeringskjeller. Alternativet er parkering i gate etter gjeldende takster og regler. Det annonseres regelmessig parkeringsplasser i parkeringskjeller til leie på infotavlen på Prix. Dette ordnes direkte mellom eier og den som ønsker å leie plassen, men sameiet skal ha beskjed om hvem som disponerer plassen til enhver tid.
TV/internett
Oppgraderinger utenfor avtalen
Produktet gir deg fleksibilitet til å velge hvor mye bredbånd og TV du vil ha. Du har 240 poeng tilgjengelig til å velge akkurat det som passer for deg. I avtalen er det forhåndsvalgt bredbåndshastighet 100 Mbps, T-We Basis og et startoppsett med de mest populære kanalene (100 poeng). Ønsker du høyere hastighet eller mer TV-innhold, kan du kjøpe ekstra poengpakker med 20 poeng til 29 kroner per stykk per måned.
Trenger du hjelp?
Du finner hjelp og mange gode tips på telenor.no/kundeservice. Du er også velkommen til å kontakte oss på telefon 915 09000. Her finner du avtalen som sameiet har inngått med Telenor: «Avtalen»
TV- og strømmetjenesten T-WE
Med T-We får du TV og populære strømmetjenester samlet på ett sted. Ved valg av T-We får du et forhåndsvalgt startoppsett med de mest populære kanalene, men du står fritt til å bytte ut kanaler og annet innhold som du selv vil. Med T-We-appen får du tilgang til all underholdning på mobil, nettbrett og Apple TV, enten du er hjemme, på hytta eller på farten. Last ned fra App Store eller Google Play. Merk at du må ha en bruker på Mine sider på Telenor for å få tilgang.
Utstyr i leiligheten
En TV-boks og trådløs ruter skal være tilgjengelig i boligen. Ønsker du flere TV-bokser, kan dette bestilles på Mine sider.
Hvem leverer TV og Bredbånd
Sameiet inngikk ny kollektivavtale med Telenor om levering av bredbånd og underholdning (TWE). I 2022 fikk sameiet installert fiber i hver enkelt leilighet. Den kollektive delen av avtalen trekkes på sameiets fellesutgifter. Avtalen følger leiligheten ved kjøp og salg. Det betyr at utstyr må være i leiligheten når man flytter. Det er viktig at eier/utleier tar kontakt med Telenor sin kundeservice på 09000 når ny beboer flytter inn i leiligheten slik at man får omregistrert abonnement i sitt navn. Man kan da styre og administrere sitt abonnement i mine sider på www.telenor.no/minesider og fordi tilleggstjenester som: bredbåndsforsterker, dekoder nr 2 og flere poeng blir fakturert beboer utenfor den kollektive fakturaen som går til sameiet.
Mine sider
På Mine sider administrerer du ditt abonnement. Her kan du velge den bredbåndshastigheten du vil ha og ditt TV-innhold. For å få fullt utbytte av alle dine muligheter er det derfor viktig at du har en brukerprofil på Mine sider. Dette oppretter du på www.telenor.no/minesider