Bygning, Ventilasjon og Vedlikehold
Jeg har problemer med vannrør eller avløp.
Alle rørsystemer i den enkelte leilighet er seksjonseiers ansvar, derfor vil lokale tilstoppninger og lekasjer måtte utbedres av den enkelte seksjonseier. Ved lekasjer anbefales det å kontakte autorisert rørlegger. Ved tilstopping av en enkelt vask kan en prøve å åpne vannlåsen under vasken for å se om denne er tett. hjelper ikke dette så anbefales det å kontakte rørlegger. Sameiet har ansvar for rørnettet fram til den enkelte seksjon sitt påkoblingspunkt og vil derfor være ansvarlig for å utbedre feil fram til disse.
Jeg har problemer med varmtvannsbereder.
Varmtvannsberederen tilhører den enkelte seksjon og er seksjonseiers ansvar. Kontakt derfor en autorisert rørlegger for vedlikehold eller utskifting av denne.
Jeg har problemer med dører og vinduer, hva gjør jeg?
Har du kun problemer med at døra går litt treigt eller bråker så kan du prøve å smøre opp hengslene med en dertil egnet smøremiddel. Er døra skeiv eller vanskelig å lukke så må nok karmen eller døra justeres. Dette vil en litt hendig person klare selv, ellers anbefales det å kontakte Nordan eller en snekker. Alle dører og vinduer til sameiet er levert av Nordan, de er behjelpelig både ved service og utskifting Ved utskifting av dører og vinduer må det huskes at alle fasadeendringer skal godkjennes av styret.
Kjøkkenvifta bråker, hva gjør jeg?
Dette kan skje om det er for dårlig tilluft inn i leiligheten. Test om den bråker mindre med et vindu åpent, gjør den det så sjekk at ventilene over vinduene er åpne og ikke fylt med støv og skitt.
Kjøkkenvifta mi virker ikke lengre, hva gjør jeg?
Kjøkkenvifta er en del av den enkeltes leilighet og må således repareres på eiers regning. Kontakt Hamstad for å bestille reparasjon. www.hamstad.no/
Eksterne kontakter
Hvem administrer de 2 bilene som står i garasjen?
Trondheim Bilkollektiv har 2 biler stående i garasjen til Ilsvika Garden. Ta en tur innom Trondheim Bilkollektiv sine nettsider for å se priser.
Hvor er sameiet forsikret?
Vi har fra 06.11.2014 Byttet forsikringselskap til IF. IF Skadeforsikring Polisienummer: SP868597
Hvem leverer kabel-TV og internett?
Sameiet inngikk ny kollektivavtale med Get fra 1. juni 2015. Avtalen innebærer internett og kabel-tv. Hver leilighet skal være utstyrt med Getbox II for tv-signaler, i tillegg har boksen en tråløs ruter. Ellers er det også kabeluttak i veggen for internett. Valg av tvkanaler og diverse innstillinger gjøres fra min side. I avtalen har vi også ubegrenset tilgang til Get sky. Igjennom Get appen kan man se på tv igjennom nettbrett, smarttelefon, iPad, iPhone eller lignende. Ellers kontakt Get for mer informasjon. Avtalen faktureres igjennom felleskostnadene. NB: Hver enhet har et personlig ansvarlig for dekoder. Ved flytting eller utleie kan dekoderen overføres på nestemann ved å benytte kontaktskjema på Get. .
Hvem er forretningsfører?
TOBB - TRONDHEIM OG OMEGN BOLIGBYGGELAG
Krambugata 1
7011 Trondheim
www.tobb.no
E-post: hea@tobb.no
Forsikring
Hvor er sameiet forsikret?
Vi har fra 06.11.2014 Byttet forsikringselskap til IF. IF Skadeforsikring Polisienummer: SP868597
Må jeg ha egen innboforsikring?
Ja, sameiets forsikring dekker bare bygningsmassen, ikke eiendelene i hver enkelt leilighet.
Nøkler/nøkkelkort
Jeg har mistet nøkkelene til leiligheten min, hva gjør jeg?
Nøkler og innlåsingsassistanse administreres av vår forretningsfører TOBB. For innlåsingsassistanse ring tlf. 916 45 956. Utrykningskostnaden på kr. 500,- eks. mva. faktureres direkte til beboer.
For å bestille ny nøkkel bruker du dette skjemaet.
Jeg har glemt PIN-koden til nøkkelkortet mitt, hva gjør jeg?
Send oss en epost med leilighetsnummer, kortnummer og ønsket PIN-kode så ordner vi det. Vi gjør oppmerksom på at det ikke er mulig å ha forskjellig PIN-kode på kort tilhørende samme leilighet.
Jeg har mistet nøkkelkortet mitt, hva gjør jeg?
Det er viktig at vi får sperret kortet, send oss en e-post med kortnummeret på kortet (eller på det/de kortet/kortene du ikke har mistet) slik at vi får sperret det. Gi samtidig beskjed om du ønsker nytt kort.
Parkering
Jeg har leid ut parkeringsplassen min, skal noen ha beskjed om dette?
Ja, send oss en epost med informasjon om navn og leilighetsnummer på den som leier parkeringsplassen.
Hvor kan jeg parkere?
Enkelte leiligheter har egen plass i parkeringskjeller. Alternativet er parkering i gate etter gjeldende takster og regler. Det annonseres regelmessig parkeringsplasser i parkeringskjeller til leie på infotavlen på Prix. Dette ordnes direkte mellom eier og den som ønsker å leie plassen, men sameiet skal ha beskjed om hvem som disponerer plassen til enhver tid.
TV/internett
Hvem leverer kabel-TV og internett?
Sameiet inngikk ny kollektivavtale med Get fra 1. juni 2015. Avtalen innebærer internett og kabel-tv. Hver leilighet skal være utstyrt med Getbox II for tv-signaler, i tillegg har boksen en tråløs ruter. Ellers er det også kabeluttak i veggen for internett. Valg av tvkanaler og diverse innstillinger gjøres fra min side. I avtalen har vi også ubegrenset tilgang til Get sky. Igjennom Get appen kan man se på tv igjennom nettbrett, smarttelefon, iPad, iPhone eller lignende. Ellers kontakt Get for mer informasjon. Avtalen faktureres igjennom felleskostnadene. NB: Hver enhet har et personlig ansvarlig for dekoder. Ved flytting eller utleie kan dekoderen overføres på nestemann ved å benytte kontaktskjema på Get. .
Er det mulig å få TV-dekoder med opptaksfunksjon?
Getbox II har opptakfunksjon. Ta videre kontakt med Get for ytterligere utstyr.
Jeg vil ha raskere internett, hva gjør jeg?
Sameiet har kollektiv avtale med Get. Kabeltv og internett inngår i fellesutgiftene. Internett er tilgjengelig direkte i nettverksuttak i veggen (uten modem), men Getbox II har også tråløs ruter. Ønsker du høyere Internett-hastighet, kan du bestille dette hos Get. For mer info om hastighet og priser kontakt Get.